Zasady współpracy z organizacjami pozarządowymi

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

Ta strona zawiera zmiany, które nie zostały oznaczone do tłumaczenia.

Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

ZASADY WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI – współpraca między sektorem pozarządowym a administracją publiczną musi opierać się na wzajemnym zrozumieniu i chęci współdziałania oraz na określonych zasadach, których większość znajduje się w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie – określono tu obowiązki obu stron. Kolejne zasady wynikają z powszechnie zrozumiałych i akceptowanych zasad współżycia społecznego, sprowadzają się one do dbałości o dobro wspólne lokalnej społeczności oraz o jakość życia mieszkańców, zwłaszcza tych, którzy wymagają wsparcia przy korzystaniu z dóbr i usług publicznych. Są to między innymi zasady: pomocniczości (subsydiarności); suwerenności stron; partnerstwa; efektywności powiązana z zasadą parametryzacji; uczciwej konkurencji; jawności; legalizmu; równych szans; innowacyjności; kontroli społecznej (→ zasada pomocniczości; formy współpracy z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań publicznych) [ I. Macek ].

Literatura: Poradnik modelowej współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych, Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT, Warszawa 2012, http://siecsplot.pl/wp-content/uploads/2019/04/Model_poradnik_Splot.pdf ■ Poradnik: Na czym polega współpraca merytoryczna administracji z organizacjami pozarządowymi?, https://poradnik.ngo.pl/na-czym-polega-wspolpraca-merytoryczna-administracji-z-organizacjami-pozarzadowymi [dostęp: styczeń 2020]..

Counterliczniki