Audyt strategiczny: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Administracji Publicznej
(Utworzono nową stronę "w") |
|||
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | w | + | <languages/> |
+ | <translate> | ||
+ | <!--T:1--> | ||
+ | '''AUDYT STRATEGICZNY''' – przegląd różnych obszarów funkcjonowania organizacji pod kątem oceny, w jakim stopniu wspierają one realizację celów strategicznych. Obejmuje to zarówno funkcje wsparcia, czyli obszar kadrowy, obszar finansowy, obszar logistyki, jak i przebieg procesów biznesowych. Optymalizacja wynikająca z a.s. prowadzi do tzw. koncentracji strategicznej, czyli sytuacji, w której wszystkie działania nakierowane są na realizację strategii. Po stronie procesów biznesowych zasadniczym celem a.s. jest zapewnienie, że portfel programów i projektów wspiera realizację długofalowych celów organizacji. A.s. zabezpiecza również strumień informacji zarządczej dotyczącej rozwoju organizacji oraz wspiera realizację jej strategicznych celów. A.s. wspiera dwa kluczowe obszary zarządcze: 1. zapewnia, że realizowana strategia spełnia kryteria kompletności i obejmuje kluczowe informacje i determinanty dla rozwoju organizacji; 2. weryfikuje, czy kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla podziela wizję strategiczną organizacji i wpisuje się aktywnie w jej realizację (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Audyt audyt]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Adam_Niedzielski A. Niedzielski] ]. | ||
+ | |||
+ | <!--T:2--> | ||
+ | '''Literatura''': H. Gawroński, ''Zarządzanie strategiczne w samorządach lokalnych'', Warszawa 2010 ■ K. Opolski, K. Waśniewski, M. Wereda, ''Audyt strategiczny: szansa na poprawę pozycji rynkowej firmy'', Warszawa 2010. | ||
+ | </translate> | ||
+ | |||
+ | [[Category: Hasła]] |
Aktualna wersja na dzień 18:52, 16 maj 2018
AUDYT STRATEGICZNY – przegląd różnych obszarów funkcjonowania organizacji pod kątem oceny, w jakim stopniu wspierają one realizację celów strategicznych. Obejmuje to zarówno funkcje wsparcia, czyli obszar kadrowy, obszar finansowy, obszar logistyki, jak i przebieg procesów biznesowych. Optymalizacja wynikająca z a.s. prowadzi do tzw. koncentracji strategicznej, czyli sytuacji, w której wszystkie działania nakierowane są na realizację strategii. Po stronie procesów biznesowych zasadniczym celem a.s. jest zapewnienie, że portfel programów i projektów wspiera realizację długofalowych celów organizacji. A.s. zabezpiecza również strumień informacji zarządczej dotyczącej rozwoju organizacji oraz wspiera realizację jej strategicznych celów. A.s. wspiera dwa kluczowe obszary zarządcze: 1. zapewnia, że realizowana strategia spełnia kryteria kompletności i obejmuje kluczowe informacje i determinanty dla rozwoju organizacji; 2. weryfikuje, czy kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla podziela wizję strategiczną organizacji i wpisuje się aktywnie w jej realizację (→ audyt) [ A. Niedzielski ].
Literatura: H. Gawroński, Zarządzanie strategiczne w samorządach lokalnych, Warszawa 2010 ■ K. Opolski, K. Waśniewski, M. Wereda, Audyt strategiczny: szansa na poprawę pozycji rynkowej firmy, Warszawa 2010.