Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Utworzono nową stronę "ds")
 
 
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
ds
+
<languages/>
 +
<translate>
 +
<!--T:1-->
 +
'''SEKRETARZ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO''' – obowiązkowo tworzone stanowisko w urzędzie gminy, starostwie powiatowym i urzędzie marszałkowskim Stanowisko sekretarza gminy/miasta, powiatu i województwa jest obok stanowiska → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Skarbnik_jednostki_samorządu_terytorialnego skarbnika] jednym z dwóch najważniejszych stanowisk administracji samorządowej – są to najbliżsi zawodowi współpracownicy organu wykonawczego. Nabór kandydatów na wolne stanowisko sek. przeprowadza się nie później niż w ciągu trzech miesięcy od zwolnienia stanowiska. Obsadzenie stanowiska sek. nie może nastąpić poprzez powierzenie pełnienia obowiązków. Na stanowisku sek. może być zatrudniona osoba mająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach administracji samorządowej, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba mająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach administracji samorządowej oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych. Do podstawowych zadań sek. należy najczęściej kierowanie pracą urzędu i jej koordynacja, nadzór nad prawidłową techniką prawodawczą, dbałość o rozwój kadry i szkolenia pracowników [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Pawe%C5%82_Antkowiak P. Antkowiak] ].
 +
 
 +
<!--T:2-->
 +
'''Literatura''': B. Dolnicki, ''Samorząd terytorialny'', Warszawa 2016.
 +
</translate>
 +
 
 +
[[Category: Hasła]]

Aktualna wersja na dzień 12:02, 26 maj 2018

Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

SEKRETARZ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO – obowiązkowo tworzone stanowisko w urzędzie gminy, starostwie powiatowym i urzędzie marszałkowskim Stanowisko sekretarza gminy/miasta, powiatu i województwa jest obok stanowiska → skarbnika jednym z dwóch najważniejszych stanowisk administracji samorządowej – są to najbliżsi zawodowi współpracownicy organu wykonawczego. Nabór kandydatów na wolne stanowisko sek. przeprowadza się nie później niż w ciągu trzech miesięcy od zwolnienia stanowiska. Obsadzenie stanowiska sek. nie może nastąpić poprzez powierzenie pełnienia obowiązków. Na stanowisku sek. może być zatrudniona osoba mająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach administracji samorządowej, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba mająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach administracji samorządowej oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych. Do podstawowych zadań sek. należy najczęściej kierowanie pracą urzędu i jej koordynacja, nadzór nad prawidłową techniką prawodawczą, dbałość o rozwój kadry i szkolenia pracowników [ P. Antkowiak ].

Literatura: B. Dolnicki, Samorząd terytorialny, Warszawa 2016.

Counterliczniki