Karta obywatela: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Przygotowano stronę do tłumaczenia)
Linia 1: Linia 1:
 +
<languages/>
 +
<translate>
 
'''KARTA OBYWATELA''' – zawiera podstawowe zasady obowiązujące w pracy publicznej, do których należy: konieczność zdefiniowania przez administrację i podania do wiadomości publicznej standardów usług, których mogą spodziewać się korzystający z nich obywatele, a także publikowania informacji o praktyce stosowania tych standardów oraz gromadzenia i udostępniania informacji na temat reguł funkcjonowania administracji publicznej. K.o. rozstrzyga także następujące kwestie: 1. wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, sektor publiczny powinien stworzyć obywatelowi możliwość wyboru, a podczas ustalania standardów usług powinny być brane pod uwagę opinie ich użytkowników; 2. urzędnicy powinni wykazywać uprzejme i pomocne podejście do interesantów; 3. należy stosować zrozumiałe i łatwe do zastosowania procedury składania skarg oraz zapewnić obiektywny system ich rozpatrywania; 4. należy zapewniać, w ramach posiadanych zasobów, najefektywniejszy poziom usług publicznych. W sensie politycznym K.o. jest wyrazem zmiany podejścia rządu wobec obywateli – zrozumienia, iż są oni zarówno płatnikami, jak i odbiorcami usług świadczonych przez państwo [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Jolanta_Itrich-Drabarek J. Itrich-Drabarek] ].
 
'''KARTA OBYWATELA''' – zawiera podstawowe zasady obowiązujące w pracy publicznej, do których należy: konieczność zdefiniowania przez administrację i podania do wiadomości publicznej standardów usług, których mogą spodziewać się korzystający z nich obywatele, a także publikowania informacji o praktyce stosowania tych standardów oraz gromadzenia i udostępniania informacji na temat reguł funkcjonowania administracji publicznej. K.o. rozstrzyga także następujące kwestie: 1. wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, sektor publiczny powinien stworzyć obywatelowi możliwość wyboru, a podczas ustalania standardów usług powinny być brane pod uwagę opinie ich użytkowników; 2. urzędnicy powinni wykazywać uprzejme i pomocne podejście do interesantów; 3. należy stosować zrozumiałe i łatwe do zastosowania procedury składania skarg oraz zapewnić obiektywny system ich rozpatrywania; 4. należy zapewniać, w ramach posiadanych zasobów, najefektywniejszy poziom usług publicznych. W sensie politycznym K.o. jest wyrazem zmiany podejścia rządu wobec obywateli – zrozumienia, iż są oni zarówno płatnikami, jak i odbiorcami usług świadczonych przez państwo [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Jolanta_Itrich-Drabarek J. Itrich-Drabarek] ].
  
 
'''Literatura''': J. Itrich-Drabarek, ''Uwarunkowania, standardy i kierunki zmian służby cywilnej w Polsce na tle europejskim'', Warszawa 2010.
 
'''Literatura''': J. Itrich-Drabarek, ''Uwarunkowania, standardy i kierunki zmian służby cywilnej w Polsce na tle europejskim'', Warszawa 2010.
 +
</translate>

Wersja z 14:56, 18 maj 2018

Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

KARTA OBYWATELA – zawiera podstawowe zasady obowiązujące w pracy publicznej, do których należy: konieczność zdefiniowania przez administrację i podania do wiadomości publicznej standardów usług, których mogą spodziewać się korzystający z nich obywatele, a także publikowania informacji o praktyce stosowania tych standardów oraz gromadzenia i udostępniania informacji na temat reguł funkcjonowania administracji publicznej. K.o. rozstrzyga także następujące kwestie: 1. wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, sektor publiczny powinien stworzyć obywatelowi możliwość wyboru, a podczas ustalania standardów usług powinny być brane pod uwagę opinie ich użytkowników; 2. urzędnicy powinni wykazywać uprzejme i pomocne podejście do interesantów; 3. należy stosować zrozumiałe i łatwe do zastosowania procedury składania skarg oraz zapewnić obiektywny system ich rozpatrywania; 4. należy zapewniać, w ramach posiadanych zasobów, najefektywniejszy poziom usług publicznych. W sensie politycznym K.o. jest wyrazem zmiany podejścia rządu wobec obywateli – zrozumienia, iż są oni zarówno płatnikami, jak i odbiorcami usług świadczonych przez państwo [ J. Itrich-Drabarek ].

Literatura: J. Itrich-Drabarek, Uwarunkowania, standardy i kierunki zmian służby cywilnej w Polsce na tle europejskim, Warszawa 2010.

Counterliczniki