Zasady współpracy z organizacjami pozarządowymi: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Administracji Publicznej
(Oznaczono tę wersję do tłumaczenia) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
'''Literatura''': http://www.isp.org.pl/uploads/filemanager/Program%20Spoleczenstwa%20Obywatelskiego/poradniksplot.pdf. | '''Literatura''': http://www.isp.org.pl/uploads/filemanager/Program%20Spoleczenstwa%20Obywatelskiego/poradniksplot.pdf. | ||
</translate> | </translate> | ||
+ | |||
+ | [[Category: Hasła]] |
Wersja z 20:45, 27 maj 2018
ZASADY WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI – współpraca między sektorem pozarządowym a administracją publiczną musi opierać się na wzajemnym zrozumieniu i chęci współdziałania oraz na określonych zasadach, których większość znajduje się w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie – określono tu obowiązki obu stron. Kolejne zasady wynikają z powszechnie zrozumiałych i akceptowanych zasad współżycia społecznego, sprowadzają się one do dbałości o dobro wspólne lokalnej społeczności oraz o jakość życia mieszkańców, zwłaszcza tych, którzy wymagają wsparcia przy korzystaniu z dóbr i usług publicznych. Są to między innymi zasady: pomocniczości (subsydiarności); suwerenności stron; partnerstwa; efektywności powiązana z zasadą parametryzacji; uczciwej konkurencji; jawności; legalizmu; równych szans; innowacyjności; kontroli społecznej (→ zasada pomocniczości; formy współpracy z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań publicznych) [ I. Macek ].
Literatura: http://www.isp.org.pl/uploads/filemanager/Program%20Spoleczenstwa%20Obywatelskiego/poradniksplot.pdf.