Translations

Audyt realizacji zadań/1/en: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Utworzono nową stronę "'''PERFORMANCE AUDIT''' – refers to the control of savings, efficiency and effectiveness, and includes: control of savings in administrative operations in accordance w...")
 
(Brak różnic)

Aktualna wersja na dzień 18:21, 16 maj 2018

Objaśnienie komunikatu (prześlij)

Ten komunikat nie posiada dokumentacji. Jeśli wiesz gdzie lub jak ten komunikat jest używany, możesz pomóc innym tłumaczom przez dodanie dokumentacji do tego komunikatu.

Tekst źródłowy komunikatu (Audyt realizacji zadań)
'''AUDYT REALIZACJI ZADAŃ''' – odnosi się do kontroli oszczędności, wydajności i skuteczności i obejmuje: kontrolę oszczędności działalności administracyjnej zgodnie z rozsądnymi zasadami i praktyką administracji lub działalności i praktyki gospodarczej; kontrolę wydajności wykorzystania zasobów ludzkich, finansowych i innych, łącznie ze zbadaniem systemów informatycznych, wskaźników wykonania zadań oraz systemów monitorowania, a także procedur stosowanych przez kontrolowane jednostki w celu usunięcia wykrytych niedociągnięć; kontrolę skuteczności działania w odniesieniu do realizacji celów kontrolowanej jednostki oraz kontrolę faktycznych skutków działalności w porównaniu do skutków zamierzonych. Ten rodzaj zadań audytowych zrodził się z potrzeby analizy oszczędności, wydajności i skuteczności programów i instytucji publicznych. W Polsce najwyższym organem kontroli jest → Najwyższa Izba Kontroli. W zakresie a.r.z. NIK stosuje Standardy INOTSAI oraz Dobre praktyki ISSAI. Audytorzy instytucji europejskich są związani wytycznymi Europejskiego Trybunału Obrachunkowego. Audytorzy wewnętrzni posługują się ponadto dobrymi praktykami oraz poradnikami wydanymi przez Instytut Audytorów Wewnętrznych (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Audyt audyt]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Łukasz_Małecki-Tepicht Ł. Małecki-Tepicht] ].
Tłumaczenie'''PERFORMANCE AUDIT''' – refers to the control of savings, efficiency and effectiveness, and includes: control of savings in administrative operations in accordance with sound principles and practice of administration or activity and economic practice; monitoring the efficiency of the use of human, financial and other resources, including the examination of information systems, performance indicators and monitoring systems, as well as the procedures used by the audited entities to address identified deficiencies; control of the effectiveness of action in relation to the achievement of the objectives of the controlled entity and control of the actual effects of the activity as compared to the intended effects. This type of audit tasks arose from the need to analyse the savings, efficiency and effectiveness of public programmes and institutions. In Poland, the Supreme Audit Office is the supreme control body. In the field of t.i.a. SAO applies the INTOSAI Standards and the ISSAI Good Practices. The auditors of the European institutions are bound by the guidelines of the European Court of Auditors. Internal auditors also use good practices and guides issued by the Institute of Internal Auditors (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Audyt audit]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Łukasz_Małecki-Tepicht/en Ł. Małecki-Tepicht] ].

PERFORMANCE AUDIT – refers to the control of savings, efficiency and effectiveness, and includes: control of savings in administrative operations in accordance with sound principles and practice of administration or activity and economic practice; monitoring the efficiency of the use of human, financial and other resources, including the examination of information systems, performance indicators and monitoring systems, as well as the procedures used by the audited entities to address identified deficiencies; control of the effectiveness of action in relation to the achievement of the objectives of the controlled entity and control of the actual effects of the activity as compared to the intended effects. This type of audit tasks arose from the need to analyse the savings, efficiency and effectiveness of public programmes and institutions. In Poland, the Supreme Audit Office is the supreme control body. In the field of t.i.a. SAO applies the INTOSAI Standards and the ISSAI Good Practices. The auditors of the European institutions are bound by the guidelines of the European Court of Auditors. Internal auditors also use good practices and guides issued by the Institute of Internal Auditors (→ audit) [ Ł. Małecki-Tepicht ].

Counterliczniki