Translations

Kluczowe wskaźniki dokonań/1/en: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Utworzono nową stronę "'''KEY PERFORMANCE INDICATORS''' (KPI), also known as '''key efficiency indicators''' – indicators that concentrate on the aspects of the organisation’s functioning,...")
 
(Brak różnic)

Aktualna wersja na dzień 15:04, 18 maj 2018

Objaśnienie komunikatu (prześlij)

Ten komunikat nie posiada dokumentacji. Jeśli wiesz gdzie lub jak ten komunikat jest używany, możesz pomóc innym tłumaczom przez dodanie dokumentacji do tego komunikatu.

Tekst źródłowy komunikatu (Kluczowe wskaźniki dokonań)
'''KLUCZOWE WSKAŹNIKI DOKONAŃ''' (ang. ''Key Performance Indicators'' – KPI), inaczej '''kluczowe wskaźniki efektowności''' – wskaźniki koncertujące się na tych aspektach funkcjonowania organizacji, które mają najważniejsze znaczenie dla obecnego i przyszłego sukcesu tejże organizacji. W ujęciu najszerszym KPI to wskaźniki finansowe i niefinansowe pozwalające na ocenę wszystkich najważniejszych (kluczowych) obszarów działania organizacji z punktu widzenia realizacji jej celów strategicznych. KPI w tym ujęciu stanowią zestaw wskaźników, koncentrujących się na tych aspektach organizacyjnych, które mają kluczowe znaczenie dla bieżącego i przyszłego sukcesu organizacji. W węższym ujęciu do KPI nie zalicza się Kluczowych Wskaźników Rezultatu (ang. ''Key'' ''Result Indicators''), czyli miar kluczowych efektów działania (wskaźników rezultatu i odziaływania). KPI w wąskim ujęciu mają siedem cech: niefinansowy charakter, aktualność (są często mierzone), są nadzorowane przez wyższe kierownictwo, są proste (zrozumiałe), są oparte na zespole, mają znaczący wpływ na organizację oraz ograniczają „ciemną stronę” (niepożądane zachowania). KPI są stosowane zarówno w jednostkach sektora prywatnego, jak i w jednostkach publicznych w ramach systemu kontroli zarządczej lub budżetowania zadaniowego. Zaleca się, aby nie definiować dla organizacji więcej niż dziewięć KPI [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Tomasz_Strąk T. Strąk] ].
Tłumaczenie'''KEY PERFORMANCE INDICATORS''' (KPI), also known as '''key efficiency indicators''' – indicators that concentrate on the aspects of the organisation’s functioning, which are the most important for the current and future success of this organisation. In the broadest perspective, KPIs are financial and non-financial indicators that allow to assess all the most important (key) areas of the organisation’s activities from the point of view of achieving its strategic goals. KPIs in this approach are a set of indicators focusing on those organisational aspects that are key to the organisation’s current and future success. In a narrower sense, KPIs do not include Key Result Indicators, i.e. the measures of key performance effects (result and impact indicators). KPIs in a narrow perspective have seven features: non-financial nature, timeliness (they are often measured), they are supervised by senior management, they are simple (understandable), team-based, they have a significant impact on the organisation and they limit the “dark side” (undesirable behaviour). KPIs are used both in private sector entities and in public units within a management control system or task budgeting. It is recommended to define not more than nine KPIs for an organisation [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Tomasz_Strąk/en T. Strąk] ].

KEY PERFORMANCE INDICATORS (KPI), also known as key efficiency indicators – indicators that concentrate on the aspects of the organisation’s functioning, which are the most important for the current and future success of this organisation. In the broadest perspective, KPIs are financial and non-financial indicators that allow to assess all the most important (key) areas of the organisation’s activities from the point of view of achieving its strategic goals. KPIs in this approach are a set of indicators focusing on those organisational aspects that are key to the organisation’s current and future success. In a narrower sense, KPIs do not include Key Result Indicators, i.e. the measures of key performance effects (result and impact indicators). KPIs in a narrow perspective have seven features: non-financial nature, timeliness (they are often measured), they are supervised by senior management, they are simple (understandable), team-based, they have a significant impact on the organisation and they limit the “dark side” (undesirable behaviour). KPIs are used both in private sector entities and in public units within a management control system or task budgeting. It is recommended to define not more than nine KPIs for an organisation [ T. Strąk ].

Counterliczniki