Translations

Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego/1/en: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Utworzono nową stronę "'''SECRETARY OF A LOCAL-GOVERNMENT UNIT''' – obligatorily created position at the municipality office, county starost office and marshal’s office. The position of th...")
 
(Brak różnic)

Aktualna wersja na dzień 12:02, 26 maj 2018

Objaśnienie komunikatu (prześlij)

Ten komunikat nie posiada dokumentacji. Jeśli wiesz gdzie lub jak ten komunikat jest używany, możesz pomóc innym tłumaczom przez dodanie dokumentacji do tego komunikatu.

Tekst źródłowy komunikatu (Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego)
'''SEKRETARZ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO''' – obowiązkowo tworzone stanowisko w urzędzie gminy, starostwie powiatowym i urzędzie marszałkowskim Stanowisko sekretarza gminy/miasta, powiatu i województwa jest obok stanowiska → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Skarbnik_jednostki_samorządu_terytorialnego skarbnika] jednym z dwóch najważniejszych stanowisk administracji samorządowej – są to najbliżsi zawodowi współpracownicy organu wykonawczego. Nabór kandydatów na wolne stanowisko sek. przeprowadza się nie później niż w ciągu trzech miesięcy od zwolnienia stanowiska. Obsadzenie stanowiska sek. nie może nastąpić poprzez powierzenie pełnienia obowiązków. Na stanowisku sek. może być zatrudniona osoba mająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach administracji samorządowej, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba mająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach administracji samorządowej oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych. Do podstawowych zadań sek. należy najczęściej kierowanie pracą urzędu i jej koordynacja, nadzór nad prawidłową techniką prawodawczą, dbałość o rozwój kadry i szkolenia pracowników [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Pawe%C5%82_Antkowiak P. Antkowiak] ].
Tłumaczenie'''SECRETARY OF A LOCAL-GOVERNMENT UNIT''' – obligatorily created position at the municipality office, county starost office and marshal’s office. The position of the s. of the municipality/city, county and voivodship is, next to the → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Skarbnik_jednostki_samorządu_terytorialnego treasurer’s position], one of the two most important local government administration posts – these are the closest professional associates of the executive body. S. is a → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Pracownicy_samorządowi local government employee] employed under a contract of employment. Recruitment of candidates for vacant posts is carried out no later than three months after the dismissal. The position of a s. cannot be filled by entrusting the duties. A person with at least four years of work experience as an official in local-government administration units, including at least two years on senior managerial position in these units, or a person with at least four years’ work experience on administrative positions in local-government administration units and at least two years of work experience on a managerial position in other units of the public finance sector may be employed for this position. The head of the office may authorize the s. to carry out tasks on his/her behalf, in particular in the field of ensuring proper organisation of the office’s work and pursuing the policy of human resources management. The basic tasks of the s. most often include the management of the office and its coordination, supervision over the proper legislative technique, care for staff development and employee training. The s. has no right to form political parties or belong to them [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Pawe%C5%82_Antkowiak/en P. Antkowiak] ].

SECRETARY OF A LOCAL-GOVERNMENT UNIT – obligatorily created position at the municipality office, county starost office and marshal’s office. The position of the s. of the municipality/city, county and voivodship is, next to the → treasurer’s position, one of the two most important local government administration posts – these are the closest professional associates of the executive body. S. is a → local government employee employed under a contract of employment. Recruitment of candidates for vacant posts is carried out no later than three months after the dismissal. The position of a s. cannot be filled by entrusting the duties. A person with at least four years of work experience as an official in local-government administration units, including at least two years on senior managerial position in these units, or a person with at least four years’ work experience on administrative positions in local-government administration units and at least two years of work experience on a managerial position in other units of the public finance sector may be employed for this position. The head of the office may authorize the s. to carry out tasks on his/her behalf, in particular in the field of ensuring proper organisation of the office’s work and pursuing the policy of human resources management. The basic tasks of the s. most often include the management of the office and its coordination, supervision over the proper legislative technique, care for staff development and employee training. The s. has no right to form political parties or belong to them [ P. Antkowiak ].

Counterliczniki