Aktualna wersja na dzień 08:40, 21 maj 2019
Objaśnienie komunikatu (prześlij ) Ten komunikat nie posiada dokumentacji.
Jeśli wiesz gdzie lub jak ten komunikat jest używany, możesz pomóc innym tłumaczom przez dodanie dokumentacji do tego komunikatu.
Tekst źródłowy komunikatu (Zasada responsywnego zarządzania )
'''ZASADA RESPONSYWNEGO ZARZĄDZANIA''' – odnosi się do → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie współrządzenia]. W szerszym ujęciu responsywna administracja publiczna to taka administracja, która reaguje na zróżnicowane potrzeby społeczności, na rzecz której realizuje swoje zadania. Reagowanie na zróżnicowanie potrzeby otoczenia w państwie demokratycznym kształtuje administrację jako ważnego aktora → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Rozliczalno%C5%9B%C4%87 rozliczalności] państwa wobec obywateli. Responsywność jest jedną z zasad w „Siedmiu Zasadach Konsultacji” – części „Kanonu lokalnych konsultacji społecznych” opracowanego przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, związki samorządowe oraz organizacje pozarządowe. Responsywność została tu zdefiniowana jako zasada, według której każdemu, kto zgłosi opinię, należy się merytoryczna odpowiedź w rozsądnym terminie. Rozwinięcie tej zasady odnosi się do podsumowania konsultacji, które powinno: nastąpić w terminie podanym na początku konsultacji; mieć formę publicznie dostępnego dokumentu z zestawieniem zgłoszonych opinii i merytorycznym odniesieniem się do nich; zawierać załącznik ze zmienionym w wyniku konsultacji dokumentem i omówienie następnych kroków; uzasadniać podjęte decyzje i być przygotowane w języku zrozumiałym dla pytających; dotrzeć do osób, które zgłosiły opinie poprzez publikowanie odpowiedzi na ogólnodostępnym portalu, na którym prowadzone były konsultacje; być wkładem w dalszą debatę publiczną (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Konsultacje_społeczne konsultacje społeczne]; [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie_lokalne współrządzenie lokalne]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/%C5%81ukasz_Ma%C5%82ecki-Tepicht Ł. Małecki-Tepicht] ].
'''ZASADA RESPONSYWNEGO ZARZĄDZANIA''' – odnosi się do → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie współrządzenia]. W szerszym ujęciu responsywna administracja publiczna to taka administracja, która reaguje na zróżnicowane potrzeby społeczności, na rzecz której realizuje swoje zadania. Reagowanie na zróżnicowanie potrzeby otoczenia w państwie demokratycznym kształtuje administrację jako ważnego aktora → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Rozliczalno%C5%9B%C4%87 rozliczalności] państwa wobec obywateli. Responsywność jest jedną z zasad w „Siedmiu Zasadach Konsultacji” – części „Kanonu lokalnych konsultacji społecznych” opracowanego przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, związki samorządowe oraz organizacje pozarządowe. Responsywność została tu zdefiniowana jako zasada, według której każdemu, kto zgłosi opinię, należy się merytoryczna odpowiedź w rozsądnym terminie. Rozwinięcie tej zasady odnosi się do podsumowania konsultacji, które powinno: nastąpić w terminie podanym na początku konsultacji; mieć formę publicznie dostępnego dokumentu z zestawieniem zgłoszonych opinii i merytorycznym odniesieniem się do nich; zawierać załącznik ze zmienionym w wyniku konsultacji dokumentem i omówienie następnych kroków; uzasadniać podjęte decyzje i być przygotowane w języku zrozumiałym dla pytających; dotrzeć do osób, które zgłosiły opinie poprzez publikowanie odpowiedzi na ogólnodostępnym portalu, na którym prowadzone były konsultacje; być wkładem w dalszą debatę publiczną (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Konsultacje_społeczne konsultacje społeczne]; [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie_lokalne współrządzenie lokalne]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/%C5%81ukasz_Ma%C5%82ecki-Tepicht Ł. Małecki-Tepicht] ].
Tłumaczenie '''ПРИНЦИП ОТЗЫВЧИВОСТИ ВЛАСТИ''' - относится к → совместному управлению. В более широком рассмотрении, отзывчивая государственная администрация - это администрация, которая реагирует на разнообразные потребности общества, для которым она реализует свои задачи. В демократическом государстве реагирование на разнообразные потребности окружения формирует администрацию, как важного актера → подотчетности государства перед своими гражданами. Отзывчивость является одним из принципов «Семи принципов консультаций» - в рамках «Канона местных общественных консультаций», разработанного Министерством администрации и оцифровки, ассоциациями местных органов власти и неправительственными организациями. Отзывчивость тут определяется как принцип, в соответствии с которым каждый, кто выразит свое мнение, должен получить ответ по существу в течение разумного периода времени. Расшифровка этого принципа касается подведения итогов консультаций, которые должны: быть проведенными в сроки, установленные в начале консультаций; представлять собой общедоступный документ, содержащий обобщение представленных мнений и ответов по существу на них; включать приложение с пересмотренным в результате консультаций документом и обсуждение следующих этапов; обосновывать принятые решения, и быть написанными на понятном для заявителей языке; попасть к тем, кто выразил свое мнение, опубликовав ответы на общедоступном портале, на котором проводились консультации; внести вклад в дальнейшее общественное обсуждение (→ общественные консультации; совместное управление на местном уровне) [ Л. Малецки-Тепихт ]. ПРИНЦИП ОТЗЫВЧИВОСТИ ВЛАСТИ - относится к → совместному управлению. В более широком рассмотрении, отзывчивая государственная администрация - это администрация, которая реагирует на разнообразные потребности общества, для которым она реализует свои задачи. В демократическом государстве реагирование на разнообразные потребности окружения формирует администрацию, как важного актера → подотчетности государства перед своими гражданами. Отзывчивость является одним из принципов «Семи принципов консультаций» - в рамках «Канона местных общественных консультаций», разработанного Министерством администрации и оцифровки, ассоциациями местных органов власти и неправительственными организациями. Отзывчивость тут определяется как принцип, в соответствии с которым каждый, кто выразит свое мнение, должен получить ответ по существу в течение разумного периода времени. Расшифровка этого принципа касается подведения итогов консультаций, которые должны: быть проведенными в сроки, установленные в начале консультаций; представлять собой общедоступный документ, содержащий обобщение представленных мнений и ответов по существу на них; включать приложение с пересмотренным в результате консультаций документом и обсуждение следующих этапов; обосновывать принятые решения, и быть написанными на понятном для заявителей языке; попасть к тем, кто выразил свое мнение, опубликовав ответы на общедоступном портале, на котором проводились консультации; внести вклад в дальнейшее общественное обсуждение (→ общественные консультации; совместное управление на местном уровне) [ Л. Малецки-Тепихт ].