Wszystkie tłumaczenia
Wprowadź poniżej nazwę komunikatu, aby zobaczyć wszystkie dostępne tłumaczenia.
Znaleziono 4 tłumaczenia
Nazwa | Tekst obecny |
---|---|
h angielski (en) | '''PERFORMANCE''' – an action or effect of action performed by the individual or collectively, with a certain intent. P. includes both the effects of implementing → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Zadania_publiczne public tasks] (meaning products, results, impact and influence) as well as the effects of increasing the organisational capacity of the unit and streamlining its processes. P. in the literature in the field of public management and public finance is generally defined in four aspects: process, institutional, expected effects, achieving durable and sustainable effects. In the first case, the term p. (performance as production) is identified with the organised action taken to implement public tasks. Examples of such understood p. are police patrols or campaigns promoting vaccination. P. as the institutional potential (performance as competence/capacity) is the approach aimed at assessing the quality of the institutional potential of the organisation. It is based on the assumption that a well-prepared and competent contractor obtains the desired effects. The third perspective (performance as good results) identifies p. with achieving the desired effects. In the last perspective (performance as sustainable results), both the action and the effects as well as the organisation’s ability to sustainably deliver the expected effects and their continuous improvement are taken into account. The concept of achieving durable and sustainable effects is the newest (it has been developing since the beginning of the 21st century) and is closely related to comprehensive management systems of the public entity, which in a balanced way take into account both the need to improve the potential and the effects of operations [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Tomasz_Strąk/en T. Strąk] ]. |
h francuski (fr) | '''PERFORMANCE" - action ou effet d'une action effectuée par l'individu ou collectivement, avec une intention spécifique. La performance comprend à la fois les effets des → tâches publiques (produits, résultats, impact et influence) ainsi que les effets de l'augmentation du potentiel organisationnel de l'unité et de l'amélioration de ses processus. La performance dans la littérature sur le sujet de la gestion publique et des finances publiques, est généralement défini en quatre termes: processus, effets institutionnels, effets attendus, effets durables et équilibrés. Dans le premier cas, le terme performance (performance as production) est assimilé à une action organisée entreprise pour mettre en œuvre des tâches publiques. Les patrouilles de police ou une campagne de promotion de la vaccination sont des exemples de cette notion. La performance en tant que potentiel institutionnel (performance as compétence / capacity) est une vue visant à évaluer la qualité du potentiel institutionnel d'une organisation. Elle repose sur l'hypothèse qu'un entrepreneur bien préparé et compétent obtient les effets souhaités. La troisième perspective (performance as good results) identifie performance comme essentiel pour obtenir les effets souhaités. Dans la dernière perspective (performance as sustainable results), l’action et les effets, ainsi que la capacité de l’organisation à produire les résultats attendus et leur amélioration continue sont pris en compte. La notion d'effets durables est la plus récente (elle se développe depuis le début du XXIe siècle) et est étroitement liée aux systèmes complets de gestion des entités publiques, qui prennent en compte de manière équilibrée la nécessité d'améliorer le potentiel et les effets des opérations. [T. Strąk]. |
h polski (pl) | '''DOKONANIE''' (ang. ''performance'') – działanie lub efekt działania wykonywanego albo przez jednostkę, albo zbiorowo, z pewną określoną intencją. D. obejmuje zarówno efekty realizacji → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Zadania_publiczne zadań publicznych] (oznaczające produkty, rezultaty, oddziaływanie i wpływ), jak i efekty dotyczące zwiększenia potencjału organizacyjnego jednostki i usprawnienia jej procesów. D. w literaturze z zakresu zarządzania publicznego i finansów publicznych definiuje się na ogół w czterech ujęciach: procesowym, instytucjonalnym, oczekiwanych efektów, osiągania trwałych i zrównoważonych efektów. W pierwszym przypadku termin d. (''performance as production'') utożsamiany jest ze zorganizowanym działaniem podejmowanym w celu realizacji zadań publicznych. Przykładami tak rozumianych d. są policyjne patrole bądź kampania promująca szczepienia. D. jako potencjał instytucjonalny (''performance as competence'' / ''capacity'') to ujęcie nakierowane na ocenę jakości potencjału instytucjonalnego organizacji. Opiera się na założeniu, że dobrze przygotowany i kompetentny wykonawca uzyskuje pożądane efekty. Trzecia perspektywa (''performance as good results'') utożsamia d. z osiągnięciem pożądanych efektów. W ostatniej perspektywie (''performance as sustainable results'') uwzględnia się zarówno działanie, jak i efekty oraz zdolność organizacji do trwałego dostarczania oczekiwanych efektów i ich stałej poprawy. Koncepcja osiągania trwałych i zrównoważonych efektów jest najnowsza (rozwija się od początku XXI w.) i jest ściśle związana z kompleksowymi systemami zarządzania jednostką publiczną, które w sposób zrównoważony uwzględniają zarówno konieczność doskonalenia potencjału, jak i efektów działalności [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Tomasz_Strąk T. Strąk] ]. |
h rosyjski (ru) | '''ИСПОЛНЕНИЕ''' (ang. ''performance'') – действие или эффект действия, осуществленного как отдельным лицом, так и коллективно с определенным намерением. И. касается как последствий реализации → общественных задач (то есть продукты, результаты, воздействие и влияние), так и результатов, связанных с увеличением организационного потенциала подразделения и совершенствованием его процессов. И. в литературе по государственному управлению и государственным финансам обычно рассматривается с четырех сторон: как процесс, институционально, с точки зрения ожидаемых результатов, как достижение устойчивого и сбалансированного результата. В первом случае термин и. (performance as production) отождествляется с организованной деятельностью, осуществляемой в целях реализации государственных задач. Примерами, так понимаемого, и. являются полицейское патрулирование или кампании по пропаганде вакцинации. И. как институциональный потенциал (performance as competence / capacity) - это подход, направленный на оценку качества институционального потенциала организации. Он основан на предположении, что хорошо подготовленный и компетентный подрядчик достигает желаемого результата. В третьем аспекте (performance as good results) отождествляет и. с достижением желаемых результатов. В последней перспективе (performance as sustainable results) учитываются как деятельность, так и ее результаты, а также способность организации постоянно достигать ожидаемые результаты и постоянно их улучшать. Концепция достижения постоянных и устойчивых результатов является последней (она развивается с начала 21 века) и тесно связана с комплексными системами управления государственными учреждениеми, которые сбалансированно учитывают как потребность в улучшении потенциала, так и результатов деятельности [ Т. Стронк ]. |