Wszystkie tłumaczenia
Wprowadź poniżej nazwę komunikatu, aby zobaczyć wszystkie dostępne tłumaczenia.
Znaleziono 4 tłumaczenia
Nazwa | Tekst obecny |
---|---|
h angielski (en) | '''COHESION FUND''' – is one of the instruments of the EU cohesion policy. The goal of the CF is to reduce economic and social disparities and promote sustainable development. It was established by the TEU and implemented by the Council of the EU Regulation of 1994. Unlike other cohesion policy instruments (→[http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Europejski_Fundusz_Rozwoju_Regionalnego European Regional Development Fund] and European Social Fund), CF is implemented at the level of states rather than regions. When determining allocation of funds from the CF for the given country, the population, GNI per capita, country area and other socio-economic factors (e.g., transport infrastructure deficit in the recipient country) are taken into consideration. Funds from the CF can only be received by those member states whose GNI per capita does not exceed 90% of the EU average. In the years 2014-2020, the following countries are taking advantage of the funds from CF: Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Greece, Lithuania, Latvia, Malta, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia and Hungary. Within the framework of CF investment projects are being financed in the field of transport and environmental protection. Financial aid from the CF may be withheld by a decision of the Council if the member state exceeds the permitted public deficit limit and if it does not resolve the problem or does not take appropriate measures to address it. The help from the CF with transfers from the Structural Funds should not exceed 4% of the GDP of the beneficiary country [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Krzysztof_Tomaszewski/en K. Tomaszewski] ]. |
h francuski (fr) | "FONDS DE COHESION" - est l’un des instruments de la politique de cohésion de l’UE. Son but est de réduire les disparités économiques et sociales et de promouvoir le développement durable. Il a été créé conformément au TUE et mis en œuvre par le règlement du Conseil de l'UE de 1994. Contrairement à d'autres instruments de la politique de cohésion (→ Fonds européen de développement régional et Fonds social européen), le Fonds de cohésion est mis en œuvre au niveau des pays et non des régions. Lors de la détermination de l'allocation des fonds pour un pays donné, les facteurs suivants sont pris en compte: la population, le RNB par habitant, la superficie du pays et d’autres facteurs socio-économiques (par exemple, le déficit en matière d’infrastructures de transport dans le pays du bénéficiaire de l’aide). Seulement les États membres dont le RNB par habitant ne dépasse pas 90% de la moyenne de l'UE peuvent profiter du Fonds de cohésion. Dans les années 2014-2020, les pays suivants ont profité du Fonds de cohésion: Bulgarie, Croatie, Chypre, Estonie, Grèce, Lituanie, Lettonie, Malte, Pologne, Portugal, République tchèque, Roumanie, Slovaquie, Slovénie et Hongrie. Dans le cadre de ce fonds les projets d'investissement dans le domaine des transports et de la protection de l'environnement sont financés. L'aide financière du Fonds de cohésion peut être suspendue par décision du Conseil si un État membre dépasse la limite de déficit public autorisée et s'il ne résout pas ce problème ou ne prend pas les mesures appropriées pour le résoudre. L’aide du Fonds de cohésion avec les transferts des fonds structurels ne devrait pas dépasser 4% du PIB du pays bénéficiaire. [K. Tomaszewski]. Sources: M. Klimowicz, Fundusze strukturalne oraz Fundusz Spójności w państwach Europy Środkowej i Wschodniej, Varsovie 2010 ■ M. Krasuska, Fundusze unijne w nowej perspektywie 2014-2020, Varsovie 2014. ■ G. Gorzelak, Wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla rozwoju kraju – wstępne analizy, „Studia Regionalne i Lokalne” 2014, nr 3(57). |
h polski (pl) | '''FUNDUSZ SPÓJNOŚCI''' – jest jednym z instrumentów polityki spójności UE. Celem F.S. jest redukcja różnic gospodarczych i społecznych oraz promowanie zrównoważonego rozwoju. Został ustanowiony na mocy TUE i wprowadzony w życie rozporządzeniem Rady UE z 1994 r. W odróżnieniu od innych instrumentów polityki spójności (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Europejski_Fundusz_Rozwoju_Regionalnego Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego] i Europejski Funduszu Społeczny), F.S. wdrażany jest na poziomie państw, a nie regionów. Przy wyznaczaniu alokacji środków z F.S. dla danego kraju brane są pod uwagę: liczba ludności, DNB per capita, powierzchnia kraju oraz inne czynniki społeczno-ekonomiczne (np. deficyt w obszarze infrastruktury transportowej w kraju odbiorcy wsparcia). Środki z F.S. mogą otrzymać jedynie te państwa członkowskie, których DNB per capita nie przekracza 90% średniej UE. W latach 2014–2020 ze środków F.S. korzystają: Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Estonia, Grecja, Litwa, Łotwa, Malta, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia i Węgry. W ramach F.S. finansowane są projekty inwestycyjne w dziedzinie: transportu oraz ochrony środowiska. Pomoc finansowa z F. S. może zostać wstrzymana decyzją Rady, jeśli państwo członkowskie przekroczy dozwolony limit deficytu publicznego i jeśli nie rozwiąże tego problemu lub nie podejmie stosownych działań w celu jego rozwiązania. Pomoc z F.S. wraz z transferami z funduszy strukturalnych nie powinna przekroczyć 4% PKB kraju beneficjenta [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Krzysztof_Tomaszewski K. Tomaszewski] ]. |
h rosyjski (ru) | '''ФОНД СПЛОЧЕНИЯ''' - это один из инструментов политики сплоченности ЕС. Цель Ф.С. заключается в сокращении экономических и социальных различий и содействии устойчивому развитию. Он был создан на основании Договора о ЕС и введен в действие Постановлением Совета ЕС от 1994 года. В отличие от других инструментов политики сплоченности (→ Европейский фонд регионального развития и Европейский социальный фонд), Ф.С. вводится на уровне государств, а не регионов. При распределении средств из Ф.С. для данной страны учитываются: численность населения, ВНД на душу населения, территория страны и другие социально-экономические факторы (например, дефицит в области транспортной инфраструктуры в стране-получателе). Средства Ф.С. могут получать только те государства-члены, чей ВНД на душу населения не превышает 90% от среднего показателя по ЕС. В 2014-2020 гг. из средств Ф.С. получают помощь Болгария, Венгрия, Греция, Кипр, Латвия, Литва, Мальта, Польша, Португалия, Румыния, Словакия, Словения, Хорватия, Чешская Республика, Эстония. Ф.С. финансирует инвестиционные проекты в области транспорта и охраны окружающей среды. Финансовая помощь со стороны Ф.С. может быть приостановлена решением Совета, если государство-член ЕС превышает допустимый предел дефицита государственного бюджета, и если оно не решает проблему или не принимает соответствующих мер для ее решения. Помощь Ф.С., включая переводы из структурных фондов, не должна превышать 4% ВВП страны-получателя [ K. Томашевски ]. |