Specjalna

Wszystkie tłumaczenia

Wprowadź poniżej nazwę komunikatu, aby zobaczyć wszystkie dostępne tłumaczenia.

Komunikat

Znaleziono 4 tłumaczenia

NazwaTekst obecny
 h angielski (en)'''METHOD OF PLANNING INSTITUTIONAL DEVELOPMENT''' (PID) – an instrument used to assess the quality of governance at the local level – of local-government administration. It is based on: diagnosis of the level of development – conducted in the form of institutional analysis (IA) of the local-government unit; preparation of an institutional development plan (DP) – planning activities that improve the functioning of the unit and the level of services provided; realization of the plan by implementing the so-called institutional development tools; assessment of effects. The activities of local governments have been included in five areas of management: 1. leadership and strategy, 2. resource and process management, 3. human capital management of the organisation, 4. partnership, 5. management of public services. The PID method was originally developed as part of the undertaking called the Institutional Development Programme implemented in years 2001 – 2004 by a consortium of the Canadian Urban Institute, the Małopolska School of Public Administration (MSAP UEK) and the Ministry of Interior and Administration. In the following years, the programme was updated, partners of the project leader – MSAP UEK, changed. In 2015, it was integrated with management control standards, implementation of which results from the Public Finance Act. All tools of the discussed method are available free of charge on the MSK UEK project’s website: http://www.pri.msap.pl [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/%C5%81ukasz_Ma%C5%82ecki-Tepicht/en Ł. Małecki-Tepicht] ]
 h francuski (fr)"MÉTHODE DE PLANIFICATION DU DÉVELOPPEMENT INSTITUTIONNEL"(MPDI) – l’instrument utilisé pour évaluer la qualité de la gouvernance au niveau local – l’administration du gouvernement local. Il repose sur: un diagnostic du niveau du développement - réalisé sous la forme d'une analyse institutionnelle (AI) d'une unité du gouvernement local; élaborer un plan du développement institutionnel (DI) – les activités de planification visant à améliorer le fonctionnement de l'unité et le niveau des services rendus; la mise en œuvre du plan en mettant en œuvre le soi-disant outils du développement institutionnel; l’évaluation des effets. Les activités des administrations locales ont été incluses dans cinq domaines de gestion: 1. le leadership et la stratégie, 2. la gestion des ressources et des processus, 3. la gestion du capital humain de l'organisation, 4. le partenariat, 5. la gestion des services publics. La méthode MPDI a été initialement développée dans le cadre du projet appelé Programme de développement institutionnel mis en place en 2001-2004 par le consortium de l'Institut urbain du Canada, l'école de gestion publique de la Petite Pologne (MSAP UEK) et le ministère de l'Intérieur et de l'Administration. Dans les années suivantes, le programme a été mis à jour et les partenaires du MSAP UEK - le responsable du projet ont changé. En 2015, il a été intégré aux normes de contrôle de gestion, dont la mise en œuvre découle de la loi sur les finances publiques. Tous les outils de la méthode discutée sont disponibles gratuitement sur le site Web du projet MSAP de l'UEK: http://www.pri.msap.pl [£ Małecki-Tepicht]. 

Sources: Katalog narzędzi rozwoju instytucjonalnego w samorządzie lokalnym, red. M. Zawicki, Cracovie 2011 ■ Kontrola zarządcza – Podstawowe zagadnienia kontroli zarządczej. Poradnik dla jednostek samorządu terytorialnego, red. M. Ćwiklicki, Cracovie 2015 ■ Rozwój instytucjonalny – poradnik dla samorządów terytorialnych, red. S. Mazur, Cracovie 2004.
 h polski (pl)'''METODA PLANOWANIA ROZWOJU INSTYTUCJONALNEGO''' (PRI) – instrument wykorzystany do oceny jakości rządzenia na poziomie lokalnym – administracji samorządowej. Opiera się na: diagnozie poziomu rozwoju – prowadzonej w formie analizy instytucjonalnej (AI) jednostki samorządowej; opracowaniu planu rozwoju instytucjonalnego (PR) – zaplanowaniu działań doskonalących funkcjonowanie jednostki i poziom świadczonych usług; realizacji planu poprzez wdrażanie tzw. narzędzi rozwoju instytucjonalnego; ocenie efektów. Działania samorządów zostały ujęte w pięć obszarów zarządzania: 1. przywództwo i strategia, 2. zarządzanie zasobami i procesami, 3. zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji, 4. partnerstwo, 5. zarządzanie usługami publicznymi. Metoda PRI została pierwotnie opracowana w ramach przedsięwzięcia pod nazwą Program Rozwoju Instytucjonalnego realizowanego w latach 2001–2004 przez konsorcjum Canadian Urban Institute, Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej (MSAP UEK) oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. W następnych latach następowała aktualizacja programu, zmieniali się partnerzy MSAP UEK – lidera projektu. W 2015 r. została zintegrowana ze standardami kontroli zarządczej, której wdrożenie wynika z ustawy o finansach publicznych. Wszystkie narzędzia omawianej metody są dostępne nieodpłatnie na stronie projektów MSAP UEK: http://www.pri.msap.pl [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/%C5%81ukasz_Ma%C5%82ecki-Tepicht Ł. Małecki-Tepicht] ].
 h rosyjski (ru)'''МЕТОД ПЛАНИРОВАНИЯ ИНСТИТУЦИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ'''  – инструмент, используемый для оценки качества управления на местном уровне - органов самоуправления. Он основан на: диагностике уровня развития - проводится в форме институционального анализа органа самоуправления; разработке плана институционального развития - планирование мероприятий по улучшению функционирования органа самоуправления и уровня предоставляемых услуг; реализации плана посредством внедрения, так называемых, инструментов институционального развития; оценка результатов. Деятельность самоуправлений была описана в пяти областях управления: 1. лидерство и стратегия, 2. управление ресурсами и процессами, 3. управление человеческим капиталом организации, 4. партнерство, 5. управление государственными услугами. Метод планирования институционального развития был первоначально разработан в рамках проекта «Программа институционального развития», реализованного в 2001-2004 годах консорциумом, в состав которого входили Canadian Urban Institute, Малопольский университет государственного управления (MSAP UEK), а также Министерство внутренних дел и администрации. В последующие годы программа обновлялась, менялись партнеры Малопольского университета государственного управления  – лидера проекта. В 2015 году он был интегрирован со стандартами управленческого контроля, применение которых вытекает из закона «О государственных финансах». Все инструменты этого метода доступны бесплатно на веб-сайте проекта Малопольского университета государственного управления: http://www.pri.msap.pl  [ Л. Малецки-Тепихт ].
Counterliczniki