Szef Służby Cywilnej: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Utworzono nową stronę "sas")
 
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
sas
+
<languages/>
 +
<translate>
 +
<!--T:1-->
 +
'''SZEF SŁUŻBY CYWILNEJ''' – centralny organ administracji rządowej podlegający bezpośrednio prezesowi rady ministrów, przez niego również powoływany i odwoływany. SSC jest organem właściwym w sprawach → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Służba_cywilna służby cywilnej]. Kandydat na stanowisko SSC nie musi należeć do grona urzędników korpusu służby cywilnej. W polskiej administracji rządowej utworzono SSC w 1996 r., następnie organ nie istniał w latach 2006–2009 (w tym czasie jego kompetencje przejął szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów). Obsługę SSC zapewnia Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Do szczegółowych zadań SSC należy m.in.: czuwanie nad przestrzeganiem zasad służby, kierowanie procesem zarządzania zasobami ludzkimi, gromadzenie informacji o korpusie, przygotowywanie projektów aktów normatywnych, monitorowanie i nadzorowanie wykorzystania środków, planowanie, organizowanie i nadzorowanie szkoleń centralnych, upowszechnianie informacji, prowadzenie współpracy międzynarodowej, tworzenie projektu strategii zarządzania zasobami ludzkimi w korpusie (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Rada_Służby_Cywilnej Rada Służby Cywilnej]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Beata_Springer B. Springer] ].
 +
 
 +
<!--T:2-->
 +
'''Literatura''': G. Rydlewski, ''Służba cywilna w Polsce. Przegląd rozwiązań na tle doświadczeń innych państw i podstawowe akty prawne'', Warszawa 2001.
 +
</translate>
 +
 
 +
[[Category: Hasła]]

Aktualna wersja na dzień 19:45, 26 maj 2018

Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

SZEF SŁUŻBY CYWILNEJ – centralny organ administracji rządowej podlegający bezpośrednio prezesowi rady ministrów, przez niego również powoływany i odwoływany. SSC jest organem właściwym w sprawach → służby cywilnej. Kandydat na stanowisko SSC nie musi należeć do grona urzędników korpusu służby cywilnej. W polskiej administracji rządowej utworzono SSC w 1996 r., następnie organ nie istniał w latach 2006–2009 (w tym czasie jego kompetencje przejął szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów). Obsługę SSC zapewnia Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Do szczegółowych zadań SSC należy m.in.: czuwanie nad przestrzeganiem zasad służby, kierowanie procesem zarządzania zasobami ludzkimi, gromadzenie informacji o korpusie, przygotowywanie projektów aktów normatywnych, monitorowanie i nadzorowanie wykorzystania środków, planowanie, organizowanie i nadzorowanie szkoleń centralnych, upowszechnianie informacji, prowadzenie współpracy międzynarodowej, tworzenie projektu strategii zarządzania zasobami ludzkimi w korpusie (→ Rada Służby Cywilnej) [ B. Springer ].

Literatura: G. Rydlewski, Służba cywilna w Polsce. Przegląd rozwiązań na tle doświadczeń innych państw i podstawowe akty prawne, Warszawa 2001.

Counterliczniki