Zasady współpracy z organizacjami pozarządowymi

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

Wersja z dnia 21:42, 27 maj 2018 autorstwa Administracja (dyskusja | edycje) (Oznaczono tę wersję do tłumaczenia)
Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

ZASADY WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI – współpraca między sektorem pozarządowym a administracją publiczną musi opierać się na wzajemnym zrozumieniu i chęci współdziałania oraz na określonych zasadach, których większość znajduje się w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie – określono tu obowiązki obu stron. Kolejne zasady wynikają z powszechnie zrozumiałych i akceptowanych zasad współżycia społecznego, sprowadzają się one do dbałości o dobro wspólne lokalnej społeczności oraz o jakość życia mieszkańców, zwłaszcza tych, którzy wymagają wsparcia przy korzystaniu z dóbr i usług publicznych. Są to między innymi zasady: pomocniczości (subsydiarności); suwerenności stron; partnerstwa; efektywności powiązana z zasadą parametryzacji; uczciwej konkurencji; jawności; legalizmu; równych szans; innowacyjności; kontroli społecznej (→ zasada pomocniczości; formy współpracy z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań publicznych) [ I. Macek ].

Literatura: http://www.isp.org.pl/uploads/filemanager/Program%20Spoleczenstwa%20Obywatelskiego/poradniksplot.pdf.

Counterliczniki