Formy współpracy z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań publicznych/en: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Utworzono nową stronę "Forms of cooperation with ngos in implementing public tasks")
 
 
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
<languages/>
 
<languages/>
'''FORMY WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI W REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH''' współpraca w tym zakresie powinna dążyć do lepszego zaspokojenia potrzeb społecznych z wykorzystaniem potencjału partnerów. Można wyróżnić następujące f.wsp.: 1. współpraca finansowa polegająca na zlecaniu organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych poprzez: a. ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizacją zadań publicznych; b. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków organizacji pozarządowych na realizacją zadania publicznego, w tym z pominięciem konkursu ofert; c. zlecanie organizacjom pozarządowym obsługi konkursów ofert na realizację zadań publicznych; d. podzlecanie zadań publicznych w ramach umowy o realizację zadania publicznego i regranting; 2. realizacja zadań publicznych z wykorzystaniem form niefinansowych, polegająca m.in. na: a. udostępnianiu rzeczowych i kadrowych zasobów administracji publicznej; b. udostępnianiu infrastruktury promocyjnej administracji publicznej; c. obejmowaniu patronatami realizacji zadań publicznych (np. patronat wójta, marszałka województwa); d. udzielaniu przez administrację wsparcia merytorycznego np. doradztwo, szkolenia; e. tworzeniu wspólnych zespołów monitorujących i koordynujących realizację zadań publicznych; 3. partnerstwo projektowe przy realizacji zadań publicznych (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Zasady_wsp%C3%B3%C5%82pracy_z_organizacjami_pozarz%C4%85dowymi zasady współpracy z organizacjami pozarządowymi]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Iwona_Macek I. Macek] ].
+
FORMS OF COOPERATION WITH NGOs IN IMPLEMENTING PUBLIC TASKS cooperation in this area should strive to better meet social needs using the potential of partners. The following f.o.c. can be distinguished: 1. financial cooperation consisting in commissioning non-governmental organisations to implement public tasks by: a. announcing open invitations for tenders on the implementation of public tasks; b. accepting and considering applications of non-governmental organisations on the implementation of a public task, including omitting the invitation for tenders; c. commissioning non-governmental organisations to handle invitations for tenders on the implementation of public tasks; d. subcontracting public tasks under a contract for the implementation of a public task and re-granting; 2. implementation of public tasks using non-financial forms, including: a. making available the public administration’s public and personnel resources; b. providing access to public administration’s promotional infrastructure; c. taking patronage over the implementation of public tasks (e.g., patronage of the village mayor, voivodship marshal); d. provision of substantive support by the administration e.g., consultancy, training; e. creating joint monitoring and coordination teams for the implementation of public tasks; 3. project partnership in the implementation of public tasks (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Zasady_wsp%C3%B3%C5%82pracy_z_organizacjami_pozarz%C4%85dowymi rules of cooperation with NGOs]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Iwona_Macek/en I. Macek] ].
  
'''Literatura''': http://www.pozytek.gov.pl/files/Biblioteka/BPP/model_wspolpracy.pdf ■ http://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-merytoryczna-administracji-z-organizacjami-pozarzadowymi [dostęp: wrzesień 2017].
+
'''Literature''': http://www.pozytek.gov.pl/files/Biblioteka/BPP/model_wspolpracy.pdf ■ http://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-merytoryczna-administracji-z-organizacjami-pozarzadowymi [access: wrzesień 2017].

Aktualna wersja na dzień 20:50, 16 maj 2018

Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

FORMS OF COOPERATION WITH NGOs IN IMPLEMENTING PUBLIC TASKS – cooperation in this area should strive to better meet social needs using the potential of partners. The following f.o.c. can be distinguished: 1. financial cooperation consisting in commissioning non-governmental organisations to implement → public tasks by: a. announcing open invitations for tenders on the implementation of public tasks; b. accepting and considering applications of non-governmental organisations on the implementation of a public task, including omitting the invitation for tenders; c. commissioning non-governmental organisations to handle invitations for tenders on the implementation of public tasks; d. subcontracting public tasks under a contract for the implementation of a public task and re-granting; 2. implementation of public tasks using non-financial forms, including: a. making available the public administration’s public and personnel resources; b. providing access to public administration’s promotional infrastructure; c. taking patronage over the implementation of public tasks (e.g., patronage of the village mayor, voivodship marshal); d. provision of substantive support by the administration – e.g., consultancy, training; e. creating joint monitoring and coordination teams for the implementation of public tasks; 3. project partnership in the implementation of public tasks (→ rules of cooperation with NGOs) [ I. Macek ].

Literature: http://www.pozytek.gov.pl/files/Biblioteka/BPP/model_wspolpracy.pdfhttp://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-merytoryczna-administracji-z-organizacjami-pozarzadowymi [access: wrzesień 2017].

Counterliczniki