Nabór: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Oznaczono tę wersję do tłumaczenia)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 6: Linia 6:
  
 
<!--T:2-->
 
<!--T:2-->
'''Literatura''': J. Itrich-Drabarek, ''Uwarunkowania, standardy i kierunki zmian funkcjonowania służby cywilnej w Polsce na tle europejskim'', Warszawa 2010 ■ K. Mroczka, ''Wpływ polityki zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej na funkcjonowanie państwa'', Warszawa 2015 ■ Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 10 maja 2000 r., sygn.: K.21/99, Dz.U. 2000 r., nr 39, poz. 462, „Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego Zbiór Urzędowy” 2000, nr 4.
+
'''Literatura''': J. Itrich-Drabarek, ''Uwarunkowania, standardy i kierunki zmian funkcjonowania służby cywilnej w Polsce na tle europejskim'', Warszawa 2010 ■ K. Mroczka, ''Wpływ polityki zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej na funkcjonowanie państwa'', Warszawa 2015 ■ Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 10 maja 2000 r., sygn.: K.21/99, „Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego Zbiór Urzędowy” 2000, nr 4.
 
</translate>
 
</translate>
 +
 +
 +
[[Category: Hasła]]

Aktualna wersja na dzień 20:52, 15 lut 2020

Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

NABÓR – mechanizm (system) prawny zatrudniania pracowników administracji publicznej oparty na określonych standardach i wytycznych. Jest jednym z najistotniejszych elementów procesu zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Zgodnie ze standardami służby publicznej, zatrudnieni w administracji publicznej (m.in. w administracji samorządu terytorialnego czy w ramach korpusu → służby cywilnej) muszą przejść procedurę kwalifikacyjną, która wyłania najlepszych – profesjonalistów, fachowców, mających predyspozycje do pracy w administracji, rzetelnych, lojalnych wobec państwa i życzliwych dla obywatela. Procedura kwalifikacyjna ma wyłaniać osoby o określonych cechach, wiedzy i umiejętnościach, co podniesie efektywność i sprawność działania całego aparatu wykonawczego państwa. Ramy prawne organizacji n. do administracji publicznej w Polsce determinowane są również przez międzynarodowe przepisy, akty wykonawcze, standardy i wytyczne określone m.in. w: Traktacie o UE, Karcie Praw Podstawowych, Międzynarodowym Pakcie Praw Obywatelskich i Politycznych, zaleceniach Komitetu Ministrów Rady Europy dotyczących statusu pracowników publicznych w Europie, zaleceniach Komitetu Ministrów Rady Europy określających kodeks etyczny urzędników państwowych (→ prawo dostępu do służby publicznej; służba cywilna; pracownicy samorządowi; urzędnik) [ K. Mroczka ].

Literatura: J. Itrich-Drabarek, Uwarunkowania, standardy i kierunki zmian funkcjonowania służby cywilnej w Polsce na tle europejskim, Warszawa 2010 ■ K. Mroczka, Wpływ polityki zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej na funkcjonowanie państwa, Warszawa 2015 ■ Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 10 maja 2000 r., sygn.: K.21/99, „Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego Zbiór Urzędowy” 2000, nr 4.

Counterliczniki