Komisarz rządowy/fr: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

(Utworzono nową stronę "Commissaire du gouvernement")
 
(Utworzono nową stronę "'''Littérature''': H. Izdebski, ''Samorząd terytorialny: podstawy ustroju i działalności'', Warszawa 2014 ■ E. Ochendowski, ''Prawo administracyjne; część ogól...")
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
<languages/>
 
<languages/>
'''KOMISARZ RZĄDOWY''' – ustanawiany przez prezesa rady ministrów w trybie nadzoru nad organami jednostek samorządu terytorialnego, na wniosek wojewody zgłoszony za pośrednictwem ministra właściwego ds. administracji publicznej. K.rz. przejmuje wykonywanie zadań i kompetencje organów samorządu terytorialnego z dniem powołania. Zakres działania k.rz. jest identyczny jak zakres działania rozwiązanych organów samorządowych, a więc obejmuje np. wydawanie aktów prawnych, w tym aktów prawa miejscowego; ustawodawca nie określił formy prawnej tych czynności prawnych, co może powodować pewne problemy, gdyż k.rz. działając jednoosobowo zamiast organu stanowiącego nie może podejmować uchwał, które przynależą dla ciał kolegialnych. Rozstrzygnięcia organów nadzoru w sprawie zawieszenia organów samorządu terytorialnego i ustanowienia [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Zarz%C4%85d_komisaryczny zarządu komisarycznego] podlegają zaskarżeniu do wojewódzkiego sądu administracyjnego z powodu niezgodności z prawem w terminie 30 dni od dnia ich doręczenia. W konsekwencji wspomniane rozstrzygnięcia stają się prawomocne z upływem terminu do wniesienia skargi lub z dniem prawomocnego orzeczenia sądu odrzucającego lub oddalającego skargę [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Jacek_Wojnicki J. Wojnicki] ].
+
'''COMMISSAIRE DU GOUVERNEMENT''' - nommé par le Premier ministre dans le mode de supervision des unités de gouvernement local, à la demande du voïvode soumis par le ministre compétent pour l'administration publique. K.rz. assume l’exécution des tâches et des compétences des collectivités locales à la date de leur nomination. Le champ d'activité du code il est identique au champ d'activité des organes de l'autonomie dissoute et comprend donc, par exemple, la promulgation d'actes juridiques, y compris le droit local; le législateur n'a pas précisé la forme juridique de ces transactions juridiques, ce qui pourrait poser problème, car le code agissant seul au lieu de l'organe de décision, il ne peut adopter des résolutions appartenant à des organes collégiaux. Les décisions des autorités de contrôle relatives à la suspension des organes des autorités locales et à la mise en faillite sont susceptibles de recours devant le tribunal administratif de la voïvodie pour irrégularité dans les 30 jours suivant leur transmission. En conséquence, ces décisions deviennent définitives à l'expiration du délai d'introduction du recours ou à la date d'une décision définitive du tribunal rejetant ou rejetant la plainte [J. Wojnicki].
  
'''Literatura''': H. Izdebski, ''Samorząd terytorialny: podstawy ustroju i działalności'', Warszawa 2014 ■ E. Ochendowski, ''Prawo administracyjne; część ogólna'', Toruń 2013 ■ E. Zieliński, A''dministracja rządowa i samorządowa w Polsce'', Warszawa 2013.
+
'''Littérature''': H. Izdebski, ''Samorząd terytorialny: podstawy ustroju i działalności'', Warszawa 2014 ■ E. Ochendowski, ''Prawo administracyjne; część ogólna'', Toruń 2013 ■ E. Zieliński, A''dministracja rządowa i samorządowa w Polsce'', Warszawa 2013.

Aktualna wersja na dzień 15:35, 22 paź 2019

Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

COMMISSAIRE DU GOUVERNEMENT - nommé par le Premier ministre dans le mode de supervision des unités de gouvernement local, à la demande du voïvode soumis par le ministre compétent pour l'administration publique. K.rz. assume l’exécution des tâches et des compétences des collectivités locales à la date de leur nomination. Le champ d'activité du code il est identique au champ d'activité des organes de l'autonomie dissoute et comprend donc, par exemple, la promulgation d'actes juridiques, y compris le droit local; le législateur n'a pas précisé la forme juridique de ces transactions juridiques, ce qui pourrait poser problème, car le code agissant seul au lieu de l'organe de décision, il ne peut adopter des résolutions appartenant à des organes collégiaux. Les décisions des autorités de contrôle relatives à la suspension des organes des autorités locales et à la mise en → faillite sont susceptibles de recours devant le tribunal administratif de la voïvodie pour irrégularité dans les 30 jours suivant leur transmission. En conséquence, ces décisions deviennent définitives à l'expiration du délai d'introduction du recours ou à la date d'une décision définitive du tribunal rejetant ou rejetant la plainte [J. Wojnicki].

Littérature: H. Izdebski, Samorząd terytorialny: podstawy ustroju i działalności, Warszawa 2014 ■ E. Ochendowski, Prawo administracyjne; część ogólna, Toruń 2013 ■ E. Zieliński, Administracja rządowa i samorządowa w Polsce, Warszawa 2013.

Counterliczniki