Aktualna wersja na dzień 16:27, 27 maj 2018
Objaśnienie komunikatu (prześlij ) Ten komunikat nie posiada dokumentacji.
Jeśli wiesz gdzie lub jak ten komunikat jest używany, możesz pomóc innym tłumaczom przez dodanie dokumentacji do tego komunikatu.
Tekst źródłowy komunikatu (Zasada responsywnego zarządzania )
'''ZASADA RESPONSYWNEGO ZARZĄDZANIA''' – odnosi się do → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie współrządzenia]. W szerszym ujęciu responsywna administracja publiczna to taka administracja, która reaguje na zróżnicowane potrzeby społeczności, na rzecz której realizuje swoje zadania. Reagowanie na zróżnicowanie potrzeby otoczenia w państwie demokratycznym kształtuje administrację jako ważnego aktora → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Rozliczalno%C5%9B%C4%87 rozliczalności] państwa wobec obywateli. Responsywność jest jedną z zasad w „Siedmiu Zasadach Konsultacji” – części „Kanonu lokalnych konsultacji społecznych” opracowanego przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, związki samorządowe oraz organizacje pozarządowe. Responsywność została tu zdefiniowana jako zasada, według której każdemu, kto zgłosi opinię, należy się merytoryczna odpowiedź w rozsądnym terminie. Rozwinięcie tej zasady odnosi się do podsumowania konsultacji, które powinno: nastąpić w terminie podanym na początku konsultacji; mieć formę publicznie dostępnego dokumentu z zestawieniem zgłoszonych opinii i merytorycznym odniesieniem się do nich; zawierać załącznik ze zmienionym w wyniku konsultacji dokumentem i omówienie następnych kroków; uzasadniać podjęte decyzje i być przygotowane w języku zrozumiałym dla pytających; dotrzeć do osób, które zgłosiły opinie poprzez publikowanie odpowiedzi na ogólnodostępnym portalu, na którym prowadzone były konsultacje; być wkładem w dalszą debatę publiczną (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Konsultacje_społeczne konsultacje społeczne]; [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie_lokalne współrządzenie lokalne]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/%C5%81ukasz_Ma%C5%82ecki-Tepicht Ł. Małecki-Tepicht] ].
'''ZASADA RESPONSYWNEGO ZARZĄDZANIA''' – odnosi się do → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie współrządzenia]. W szerszym ujęciu responsywna administracja publiczna to taka administracja, która reaguje na zróżnicowane potrzeby społeczności, na rzecz której realizuje swoje zadania. Reagowanie na zróżnicowanie potrzeby otoczenia w państwie demokratycznym kształtuje administrację jako ważnego aktora → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Rozliczalno%C5%9B%C4%87 rozliczalności] państwa wobec obywateli. Responsywność jest jedną z zasad w „Siedmiu Zasadach Konsultacji” – części „Kanonu lokalnych konsultacji społecznych” opracowanego przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, związki samorządowe oraz organizacje pozarządowe. Responsywność została tu zdefiniowana jako zasada, według której każdemu, kto zgłosi opinię, należy się merytoryczna odpowiedź w rozsądnym terminie. Rozwinięcie tej zasady odnosi się do podsumowania konsultacji, które powinno: nastąpić w terminie podanym na początku konsultacji; mieć formę publicznie dostępnego dokumentu z zestawieniem zgłoszonych opinii i merytorycznym odniesieniem się do nich; zawierać załącznik ze zmienionym w wyniku konsultacji dokumentem i omówienie następnych kroków; uzasadniać podjęte decyzje i być przygotowane w języku zrozumiałym dla pytających; dotrzeć do osób, które zgłosiły opinie poprzez publikowanie odpowiedzi na ogólnodostępnym portalu, na którym prowadzone były konsultacje; być wkładem w dalszą debatę publiczną (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Konsultacje_społeczne konsultacje społeczne]; [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie_lokalne współrządzenie lokalne]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/%C5%81ukasz_Ma%C5%82ecki-Tepicht Ł. Małecki-Tepicht] ].
Tłumaczenie '''PRINCIPLE OF RESPONSIVE MANAGEMENT''' – refers to → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie co-governance]. In a broader sense, responsive public administration is an administration that responds to the diverse needs of the community for which it carries out its tasks. Responding to the diversity of the needs of the environment in a democratic state shapes the administration as an important actor in the → [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Rozliczalno%C5%9B%C4%87 accountability] of the state to citizens. Responsiveness is one of the principles in the “Seven Principles of Consultation” – a part of the “Canon of local social consultations” developed by the Ministry of Administration and Digitization, local-government associations and non-governmental organisations. Responsiveness is defined here as the principle according to which anyone who submits an opinion should have a substantive answer within a reasonable time. The development of this principle refers to the summary of consultations, which should: take place on the date specified at the beginning of consultations; take the form of a publicly available document with the statement of opinions and substantive reference to them; include an attachment with a document changed as a result of consultations and discussion of the next steps; justify the decisions taken and be prepared in a language understandable to those asking; reach people who have submitted opinions by publishing responses on the public portal on which the consultations were conducted; be a contribution to further public debate (→ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Konsultacje_społeczne social consultations], [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/Współrządzenie_lokalne local governance]) [ [http://encyklopediaap.uw.edu.pl/index.php/%C5%81ukasz_Ma%C5%82ecki-Tepicht/en Ł. Małecki-Tepicht] ]. PRINCIPLE OF RESPONSIVE MANAGEMENT – refers to → co-governance . In a broader sense, responsive public administration is an administration that responds to the diverse needs of the community for which it carries out its tasks. Responding to the diversity of the needs of the environment in a democratic state shapes the administration as an important actor in the → accountability of the state to citizens. Responsiveness is one of the principles in the “Seven Principles of Consultation” – a part of the “Canon of local social consultations” developed by the Ministry of Administration and Digitization, local-government associations and non-governmental organisations. Responsiveness is defined here as the principle according to which anyone who submits an opinion should have a substantive answer within a reasonable time. The development of this principle refers to the summary of consultations, which should: take place on the date specified at the beginning of consultations; take the form of a publicly available document with the statement of opinions and substantive reference to them; include an attachment with a document changed as a result of consultations and discussion of the next steps; justify the decisions taken and be prepared in a language understandable to those asking; reach people who have submitted opinions by publishing responses on the public portal on which the consultations were conducted; be a contribution to further public debate (→ social consultations , local governance ) [ Ł. Małecki-Tepicht ].