Formy współpracy z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań publicznych

Z Encyklopedia Administracji Publicznej

Wersja z dnia 19:53, 16 maj 2018 autorstwa FuzzyBot (dyskusja | edycje) (Aktualizowanie w celu dopasowania do nowej wersji strony źródłowej)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Inne języki:
English • ‎français • ‎polski • ‎русский

FORMY WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI W REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH – współpraca w tym zakresie powinna dążyć do lepszego zaspokojenia potrzeb społecznych z wykorzystaniem potencjału partnerów. Można wyróżnić następujące f.wsp.: 1. współpraca finansowa polegająca na zlecaniu organizacjom pozarządowym realizacji → zadań publicznych poprzez: a. ogłaszanie otwartych konkursów ofert na realizacją zadań publicznych; b. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków organizacji pozarządowych na realizacją zadania publicznego, w tym z pominięciem konkursu ofert; c. zlecanie organizacjom pozarządowym obsługi konkursów ofert na realizację zadań publicznych; d. podzlecanie zadań publicznych w ramach umowy o realizację zadania publicznego i regranting; 2. realizacja zadań publicznych z wykorzystaniem form niefinansowych, polegająca m.in. na: a. udostępnianiu rzeczowych i kadrowych zasobów administracji publicznej; b. udostępnianiu infrastruktury promocyjnej administracji publicznej; c. obejmowaniu patronatami realizacji zadań publicznych (np. patronat wójta, marszałka województwa); d. udzielaniu przez administrację wsparcia merytorycznego – np. doradztwo, szkolenia; e. tworzeniu wspólnych zespołów monitorujących i koordynujących realizację zadań publicznych; 3. partnerstwo projektowe przy realizacji zadań publicznych (→ zasady współpracy z organizacjami pozarządowymi) [ I. Macek ].

Literatura: http://www.pozytek.gov.pl/files/Biblioteka/BPP/model_wspolpracy.pdfhttp://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-merytoryczna-administracji-z-organizacjami-pozarzadowymi [dostęp: wrzesień 2017].

Counterliczniki